דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין הונדה סיויק לפולקסווגן גולף 

מאת    [ 07/09/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 4717 פעמים ]

כשאתם מחליטים לקנות רכב, אתם רוצים שהוא יהיה אמין, בטיחותי, איכותי ושיגיע מיצרן טוב. הונדה סיויק ופולקסווגן גולף הם שני רכבים נפרדים, ש'נולדו' לאב ואם שונים, ושניהם עונים על כל הקריטריונים הללו. לכן יהיה זה טבעי שתתלבטו ביניהם. ובכל זאת - אם תעמידו את האחד מול מתחרו מה תקבלו?

המאפיינים של פולקסווגן גולף

פולקסווגן גולף הגרמני הוא רכב משפחתי, עם חומרים ותהליך הרכבה איכותיים, מרווח גדול מהכיסא הקדמי ועד תא המטען, נסיעה חלקה ונוחה ועיצוב קלאסי ועדין שיגרום גם למי שלא ממש מבין במכוניות לזהות אותו בקלות. גרמני כבר אמרנו? הגרמנים ידועים בדקדקנותם, וכל פרט ברכב הוא מלאכת מחשבת והקפדה.

הונדה סיויק

הסיויק היא יפנית מצליחה שמתגלגלת על הכביש כבר משנת 1972. עד מהרה היא הפכה לאחת הנמכרות ביותר באירופה ועד היום נתוני המכירות מראים זאת. החומרים מהם היא עשויה איכותיים והיא נחשבת למשפחתית חזקה. לא בכדי מגיב השוק בהתאם; מבחינת מכירה- האפשרות למכור הונדה סיויק על דגמיה השונים קל הרבה יותר ממכירת פולקסווגן.

נקודת דמיון בין השתיים

פולקסווגן במקור פירושו מכונית עממית, זו הייתה מטרת החברה במקור. גם הסיויק שווקה תחילה כעממית; אך היום, לאחר ששתיהן עברו וריאציות שונות במהלך השנים, מבחינת המראה והאיכות שלהן, הן נחשבות יותר יוקרתיות. ובכל זאת, שתיהן מתחרות על אותו פלח שוק- עממי, משפחתי וצעיר.

ומה מבחינת צריכת דלק?

פרט חשוב שמעניין כל מי שרוצה לקנות רכב הוא צריכת דלק. סיויק נחשבת חסכונית עוד מתקופת משבר הדלק שהתרחש כשנה לאחר עלייתה לכביש, דבר שכמובן העלה את רמת הפופולאריות שלה אף יותר; בגולף הרכיבו מנוע קטן בשילוב מגדש טורבו, שגרם לה להיות חסכונית יותר עם ביצועים גבוהים, אך עדיין, היפנית חסכונית יותר בדלק באופן משמעותי.

תוצאות מבחני ריסוק

אחד הפרמטרים הנבדקים כאשר עומדים לרכוש רכב כלשהו הוא הציון שקיבל במבחני ריסוק. זה לא שהתרסקות היא איום יומיומי, אבל ברור שנתון כזה מהווה יתרון מבחינה בטיחותית; גם הגולף וגם הסיויק קיבלו חמישה כוכבים במבחני הריסוק.

ציוני הגולף: 97 אחוזים בהגנה על נוסעים, 84 אחוזים על ילדים, 61 אחוזים על הולכי רגל, ו-71 אחוזים על רמת עזרי הבטיחות; ציוני ההונדה: 79 אחוזים בהגנה על נוסעים, 76 אחוזים על ילדים, 67 אחוזים על הולכי רגל ו-86 אחוזים על איכות עזרי הבטיחות.

השוואת מחירים

הביקורת הידועה ביותר בנוגע לגולף מתייחסת למחיריה, שנחשבים לגבוהים יחסית; מחירה גבוה, חלקי החילוף שלה יקרים, הטיפול וההוצאות השוטפות בה גבוהים גם כן וגם הביטוח שלה יקר לפחות ב-30 אחוזים מהסיויק; הסיויק לעומתה זולה יותר לרכישה, חלקי החילוף שלה זולים וזמינים וכאמור- גם מבחינת צריכת הדלק היא חסכונית יותר מהגולף.

אמינות

מבחינה זו, פולקסווגן גולף והונדה סיויק אינן נופלות האחת מהשנייה. שתיהן משפחתיות המגיעות מבית ידוע, ותיק, מוכר ובעל מוניטין מהגבוהים שיש בשוק. לכן, רכישת אחד מכלי הרכב הללו - פולקסווגן או הונדה ? תיחשב כמהלך נבון.

אז מי הטובה מבין השתיים?

לאור כל האמור לעיל, המסקנות הברורות הן כי הגולף והסיויק הם רכבים מצוינים המשלבים נוחות עם בטיחות ויוקרה ועם גב של חברה בעלת שם; ואולי דווקא מכיוון שמדובר בשתי מכוניות טובות מבית טוב, נוצרת הדילמה. אז מה יעזור לפתור אותה? אם עד כה לא השתכנעתם, הגיע הזמן לצאת לנסיעת מבחן.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב